Стройно и гъвкаво тяло, но по-малко натоварване при тренировки?По какво йогата се различава от пилатеса

 

Йогата и пилатеса са избирани от хора, които искат да имат стройно и гъвкаво тялно, но предпочитат по-малко натоварване при тренировки. На пръв поглед може да се каже, че  двата вида спорт са сходни помежду си. Но приликата им е само външна.

Разгледайте нашият интернет магазин http://shop.euro-woman.net/

и използвайте възможността от безплатна доставка и промоции!

И йогата, и пилатеса са системи за укрепване на организма. Занимавайки се с този вид спорт, вие можете да укрепнете мускулите и тялото ви да е тонизирано. Двата вида тренировки не съдържат тежки физически упражнения. Ако погледнете в зала за йога или пилатес, ще видите хора които извършват бавни упражнения. И в двете системи се отделя много внимание на дишането, което се оказва благотворно за общото състояние на организма. И йогата, и пилатеса могат да бъдат полезни на практически всички хора, независимо от техния пол и възраст. И в двата вида спорт, могат да се подберат правилните упражнения за вас, в зависимост от особеностите на вашето тяло.

Йога упражнение
Въпреки външните си сходства, в основата на системата си йогата и пилатеса силно се различават. Действително и двата вида упражнения водят до укрепване на мускулатурата. Но ако в пилатеса това е цел, то в йогата е следствие. Пилатеса, като цяло  е оздравителна практика, нещо  като зарядно изобретено през ХХ век. Докато йогата е древна система. В нейната основа е не само укрепване на тялото, но и цяло духовно оздравяване. Йогата може също да се използва като тренировка, защото чрез нея се разтягат и укрепват дори и най-слабите мускулни групи.
Пилатес упражнение
Пилатеса, както и в йогата, отдава голямо внимание на правилното дишане. Човек не използва пълната мощ на своите дробове и това може да доведе до кислороден глад за организма. Затова в пилатеса има разработени специални техники за дишане. Те позволяват ефективно да се насити цялото тяло с кислорот и така да се икономиса енергия. Правилното дишане е сигурен начин да се отървете от ежедневния стрес.

В традиционната йога се обръща внимание на медитация, успокояване на собственото “аз” и работа с вътрешното осъзнаване. Дишането играе първостепенна роля в това. Съгласно древни индийски учени, тялото събира енергия от заобикалащия го свят. И с правилното вдишване на въздуха, човек разпределя равномерно тази енергия в организма си. Според древните учени, с помощта на концентрирано внимание към  една или друга точка в организма, човек може да подобри ефективноста на тялото. Йогата избавя от негативните емоции и чувства като гняв, завист, злоба и т.н. и в края на краищата се постига състояние на примирение към собственото “аз” и заобикалящия ни свят.

Независимо коя система изберете – пилатес или йога, вие трябва да помислите колко време и усилия сте готови да отделите. Йогата изисква занимания минимум два пъти в седмица, но ако желаете да се занимавате с йога и като философия, ще ви е необходимо повече свободно време

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s