Да се научим да правим шпагат у дома

Шпагат

Интересна тема.

Спомняте ли си годините, когато като деца са ви водили на спортни тренировки? В 70% от момиченцата практикуват спортове, свързани с гъвкавостта на тялото – художествена гимнастика, акробатика, танци ….

Е, аз не се отличавам от тези деца. Още от 4 годишна майка ми ме мъкнеше по всички възможни спортни клубове. И понеже си бях дребна и гъвкава, много бързо усвоих шпагат.

Разгледайте нашият сайт за дамски дрехи и обувки, спортно бельо и бански

ARENA, Дизайнерски спортен цял…

  ARENA, Дизайнерски спортен цял бански в черно с ликра, марка Arena, S/M размер

Разпродажба!

46,80 лв В наличност

добави в количкаРазгледай Избери и сравни

Сега вече попрехвърлила 30-те, поех ролята на майка ми и започнах да водя моето дете на модерни танци. Но детето ми все още не може да се справи напълно със пустия му шпагат – толкова необходим и толкова труден (по нейни думи).

Преди седмица аз спорех с дъщеря ми и с назидателен тон й обяснявах колко е важно да се разтяга постоянно, за да постигне желания резултат. Естествено, постоянно повтарях аз като дете колко съм била гъвкава и как без проблем съм правила шпагат. Когато дъщеря ми ме помоли да й покажа моя шпагат, аз с ужас забелязах, че уменията ми в това упражнения далеч не са добри. Успях единствено да достигна около 90 градуса разкрач, което си е буквално все едно да прескоча кашона с играчки на земята.

Моето момиченце прихна да се смее и не спря да ми повтаря че на нея се карам, а реално аз нищо не мога да направя. А моя довод че съм вече на 30 години въобще не успя да я убеди в моята способност преди години.

И така се стигна до ултиматома – ако аз успея за 1 месец да направя шпагат, то и тя ще направи всичко възможно да достигне и тя заветната поза.

Лесно на думи, трудно за изпълнение. Започнах да търся из интернет пространството различни упражнения (по възможност лесни), които да ми помогнат. И така попаднах на руска статия, която дава по-изчерпателна информация за необходимите упражнения.

Да се научим да правим шпагат у дома

Хората могат да се научат да правят шпагат, ако се упражняват около 2-3 месеца, докато за децата постигат това за около 15 до 30 дни. Следва да се уточни, че пълния шпагат е противопоказен за хора, които имат заболявания в областа на таза или страдат от повишено кръвно налягане.

Също така, ако човек започни да чувства дискомфорт при правене на упражненията, то той трябва задължително да прекрати разтягането.  Как можем да постигнем шпагат в домашни условия? Естествено, всичко зависи от гъвкавостта на костите и желанието за достигане на оптимален резултан, но сами по себе си упражненията са прости, леки и разумни. Тези които имат еластични стави са са намален риск от получаване на разсежение на сухожилията и причиняване на травми.

Преди всичко следва да разберете неоспоримия факт, че да застанете в поза шпакат още първия ден е не само трудно, но и травмиращо за ставите ви. Необходимо е предварително да се подкотвите чрез определено количество тренеровки. За по-голяма ефективност, подгответе ставите си с упражнения поне една седмица. Един от начините да подотвите ставите е като вземете топъл душ или вана.

Основните упражнения са пасивното разтягане. Изпълнението въобще не е сложно – достатъчно е да приклякате колкото можете по-ниско, като единия крак е изпънат на височината на таза (лично аз използвам за упора облегалката на дивана бел.ред.). Не се притеснявайте, ако не успеете от първия път изпънатия крак да достигне височина над таза. С времето трябва да се постараете и двата крака да бъдат еднакво разтегнати от това упражнение.

Второто упражнение е да използвате махове. Подпрете се на стол или друга повърхност достатъчно висока да не се пригърбвате. Краката един по един се засилват от ляво на дясно и от дясно на ляво – подобно на махалото на стенния часовник, като височината на маха трябва с всеки изминал път по-висок.

Третия тип тренировка е седнете на земята и опрете ходилата една в друга (подобно на йога поза, но без да прехвърляте краката). Опитайте се да допрете ходилата колкото се може по-близо до таза и натискайте с ръце колената, все едно искате да докоснете с тях пода. С времето вие наистина ще докосните пода. Ако боли, значи упражнението се изпълнява правилно.

шпагат

Четвъртия тип упражнение за шпагат е да седнете на земяна с изпънати крака в страни (колкото можете). Аз лично допирам стъпалата в дивана и бавно се натискам към него, за да увелича разтяга.

…..

С тези упражнения лично за за 3 седмици достигнах резултат от почти пълен шпагат. Остават ми още само 10 сантиметра до пълния успех.

Нямам търпение да покажа на дъщеря си, че с воля и постоянство винаги има положителни резултати.

Успех на всички които искат да опитат.

Да се научим да правим шпагат у дома

Вашият коментар

