Всичко за парфюмите

Всичко за парфюмите

secretPerfumes

Точните формули на парфюмитe се пазят в строга тайна. Дори ако те бяха широко публикувани,щеше да е описано всичко – сложни процедури и химически съставки, които едва ли би разбрал някой човек, който не се занимава точно със изработване на аромати. Независимо от това ценителите на парфюми с времето стават изключително сръчни в индентифицирането на отделните компоненти и етапи на развитие на парфюма.

Разгледайте нашият интернет магазин http://shop.euro-woman.net/

и използвайте възможността от безплатна доставка и промоции!

Най-достъпните и известни начини за описание на парфюм е според неговато концентрационно ниво, към кое ароматно семейство принадлежи, както и пирамидата на аромата му.

ПАРФЮМНИ “ НОТКИ“

pyramid

 

Парфюмните аромати се описават с музикална метафора като три набора от „Ноти“, което хармонизира с акордите на аромата. „Нотите“ се развиват с течение на времето, като първоначалното впечатление за даден парфюм е началната нотка, водеща до парфюмното“сърце“ преливащо се постепенно в основата на парфюма – така наречената база. Тези нотки се припокриват и се явяват постепенно с изпаряването на парфюма.

Top notes ( начални нотки) : Включва аромати, които се възприемат веднага след прилагането на парфюма. Състои се от малки, леки молекули, които изпаряват бързо. Те формират лицето първоначално впечатление на парфюма и по този начин са много важни в продажбата му. Често са плодови , свежи , вклюват бергамонт, плодове, свежа растителност , морски нюанси.

Middle notes ( средни нотки – парфюмн „сърце“): Това е ароматът , който „излиза“ наяве точно след като се разсеят началните нотки, омекотяващ началната свежест и острота . Средните нотки се появяват от 2 минути до един час след прилагането на парфюма. Най- често са цветя, лавандула и подправки – канела, кориандър, кафе.

Base notes (Базови нотки): Ароматът на парфюма, който се появява в близост до изпаряването на средните нотки.Това е основния и най-дълготраен аромат на парфюма , за това и включва в себе си най- силните съставки- мускус, тамян, пачули, амбър. С ъстои се от тежки, бавно изпаряващи се молекули и може да се усети дори и 24 часа след използване на парфюма.

Нива на концентрация:

mariah-carey-perfume-frangrance

Парфюмното масло задължително се разрежда с разтворител, защото неразредени масла (естествени или изкуствени) съдържат високи концентрации на летливи компоненти, които вероятно ще доведат до алергични реакции когато се прилагат пряко върху кожата или облеклото.

Като най-често използван разтворител за парфюмното масло е етанол или смес от етанол и вода. Парфюмното масло също може да се разреди с помощта на неутрални липиди като жожоба кокосово масло или восък.

Концентрацията процент / към обема на парфюмното масло е както следва:

 

Парфюмен екстракт: 20% – 40% ароматни съединения  Парфюмериина вода: 10- 30% ароматни съединения  Тоалетна вода: 5- 20% ароматни съединения  Одеколон: 2/5% ароматни съединения

Парфюмни групи:

 

Групирането на парфюмите, като всяка таксономия (наука за класификацията, никога не може да бъде напълно обективно или окончателен процес. Много аромати съдържат аспекти от различни семейства. Дори и парфюмите обозначени като „едно-единствено цвете“, има нотки на други ароматни съединения. „Истинските“ натурални аромати рядко могат да бъдат намерени в парфюмите, тъй като би трябвало парфюма да притежава само един единствен ароматен материал.

Класификация по семействота е отправна точка за описание на парфюмите, но това само по себе си не може да се обозначи специфична характеристика на всеки парфюм.

Разделяне на парфюмни семейства

1. Citrus  Gender: Women

1. 1 Citrus Aromatic

–––––––––––––––––––––––––––

2.

Chypre  Gender: Women

2.1 Chypre Floral

2.2 Chypre Fruity

3.

Floral  Gender: Women

3.1 Aquatic

3.2 Orange Tuberose

3.3 Jasmine

3.4 Carnation

3.5 Rose Violet

3.6 Aldehyde

3.7 Woody Musk

3.8 Green

3.9 Fruity

3.10 Muguet

4.

Oriental  Gender: Women

4.1 Spicy

4.2 Vanilla

4.3 Woody

4.4 Floral

5.

Aromatic  Gender: Men

5.1 Rustic

5.2 Fresh

5.3 Fougere

5.4 Aquatic

6.

Woody  Gender: Men

6.1 Spicy

6.2 Floral musk

6.3 Aquatic

6.4 Chypre

6.5 Aromatic

7.Citrus  Gender: Men

7. 1 Citrus Aromatic

 

8.Oriental  …

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s